maandag 19 december 2011

Zo zit je dan om 2 uur s'nachts achter de computer.
Kan niet slapen, het boek van kanjerguusje maakt veel in mij los.

Ik weet hoe het afloopt met kanjerguusje, maar hoe gaat het aflopen met kleinejoris....

Dat weet niemand, wij ook niet helaas.
Het gaat goed met Joris, voorlopig geen chemo meer voor hem.
Ze gaan afwachten, weet op dit moment niet of ik daar blij mee moet zijn.
Heerlijk eindelijk die rust waar we zo lang naar uitkeken, maar ook die eeuwige onzekerheid.

Wat als de tumor nu weer groter word of het zelfde blijft....
Krijg er geen antwoord op.
Ik wil dat dat rotding verdwijnt uit dat kleine lichaam van mijn zoon!

Maar we moeten blij zijn dat het zo goed gaat en dat hij al een stuk gekrompen is, en begrijp niet verkeerd dat zijn we ook!
Ik dank iedere dag op mijn knieeen dat we meer tijd hebben gekregen om van onze prachtige zoon te genieten.

Maar die onzekerheid weer, ik word er soms gek van!

De dag van zijn eerste verjaardag zal ik nooit vergeten, het moest een dag zijn van vreugde en blijdschap.
Maar wij kregen de bevestiging dat onze zoon een kwaadaardige tumor in zijn lichaam heeft.
Deze dag heeft mijn leven veranderd, weg alle onbezorgdheid.

We zijn nu ruim 3 maanden verder en zoals ik al zei gaat het goed met Joris, hij zit nu sinds 2 weken lekker in zijn vel en geniet van het ´gewone´leven.

Er word nu niet elke dag meer gevraagd hoe het met Joris gaat, voelt fijn maar ook vreemd.
Het is nog zo kort geleden en we zitten er nog middenin, niks is nog zeker voor ons.
Soms heb ik er moeite mee dat ze geen belangstelling meer tonen voor Joris, en dat het verzwegen word.

 Donderdag 29 december moeten we weer voor controle naar het Amc, dan nemen we ook afscheid van onze arst waar we ons zo veilig bij voelde.
We krijgen nu een arts waar we al een aantal keren een aanvaarding mee hebben gehad, omdat hij te zakelijk is voor ons gevoel.
Ook dit moesten we even weer een plekje geven en we laten het wel op ons afkomen, meer kunnen we niet doen.
Al maanden niet....

2 opmerkingen:

  1. Super geschreven.....ben er stil van.....
    Jullie zijn alle drie kanjers!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met tranen in mijn ogen!!! heel mooi geschreven topper!!!

    BeantwoordenVerwijderen