donderdag 26 januari 2012

Controle Amc

We hebben 19 januari weer een controle gehad in het Amc.

Eerst langs de afdeling F8 om de kanjerketting van Joris bij te werken, hij kreeg er alweer 11 kralen bij!
Ik liep de afdeling op met de gedachte dat ik hier niet wilde zijn, nu niet nooit niet!!
Maar Joris ging regelrecht naar de speelkamer en ging zitten spelen of er niks aan de hand is, heerlijk!
Ik kan er niks aan doen maar ik vind het zo onpersoonlijke afdeling, terwijl je daar op die afdeling warmte en veiligheid moet voelen. Want je maakt er de meest vreselijke dingen mee.
De poort naar kanker, zoals iemand dit omschreef.
En dat klopt, zo voelt het ook.

Daarna door naar de poli, dit keer liep het voorspoedig.
We waren eigenlijk gelijk aan de beurt.
Maar eenmaal binnen, de arts twijfeld over de grote van de tumor.
Hij lijkt in de breedte te zijn gegroeid, dit bleek ook uit de meting van de arts.
Oh oke en nu? was onze vraag gelijk.
Ze wil zo snel mogelijk een mri doen om dit allemaal goed te kunnen bekijken, ook omdat ze niet weet hoe het er van de binnenkant uitziet.
Een klap in mijn gezicht, plots komen alle herrineringen naar boven.
Ik was zo gewend aan het "gewone leven", met de gewone dingen en geen zorgen.
En nu moeten we ons weer zorgen maken en die onzekerheid!!
Wat gaat er gebeuren, is de tumor echt gegroeid, weer chemo's, wanneer, hoevaak, hoe gaat Joris zich hierdoor heen slaan, hoe moet het met ons werk, wat komt er nog meer op ons pad, wanneer houd dit vreselijke verhaal op, en wat zal de afloop zijn?
Allemaal vragen die door mijn hoofd gaan, niet aan denken!
Moet hoop en vertrouwen hebben voor onze kleine kanjer.
Want als hij een vechter is, is mama dat ook!

Gisteren een brief in huis gekregen, aanstaande dinsdag hebben we de mri al!
Het is wel heel erg dubbel, we zijn heel blij dat de mri zo snel kan maar wat een spanning!

We hopen om de meest positieve uitslag, en anders?
Gaan we ervoor, we gaan dit winnen hoe dan ook.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten