zaterdag 25 augustus 2012

Tweede dag chemo, tweede kuur

Als ik bij Rick en Joris op de kamer kom, is Rick druk in overleg met de zuster. Joris mag 2 uur afgekoppeld worden, en om 2 uur krijgt hij zijn chemo weer. Ik luister half, want ik zie dat de ogen van Joris helemaal zijn opgezwollen. Ik schrik en vraag wat er aan de hand is, het komt door het vocht wat hij toegediend krijgt. Waarschijnlijk heeft hij teveel gekregen en kan zijn lichaampje het niet aan. Ik schiet in de lach want het ziet er wel heel raar uit, onze kleine chinees is het nu.
Als de zuster weg is dringt het pas tot me door dat ze zei dat de chemo om 2 uur begint! Dat is niet de bedoeling we willen elke keer dat de chemo eerder start zodat we donderdag naar huis kunnen in plaats van vrijdag. Rick gaat het recht zetten en de chemo is er gelukkig al dus kunnen we eerder starten.

Joris word rond half 10 losgekoppeld, en we gaan naar het Ronald Mac Donald huis. We zoeken de rust van onze kamer op en gaan met zijn drieën in bed liggen televisie kijken. Wat voelt dit vertrouwd, we praten niet maar genieten van de rust en ons samen zijn. Na 2 uur is het tijd om terug te gaan, Joris vind het goed kunnen we daar weer verder chuggington kijken. Het word voor Joris straks wel afkicken als hij weer ' normaal ' kan leven want hij is nu wel heel verslaafd aan zijn dvd. Op dit moment vinden we het goed, hij kan ook niet veel anders doen en we zijn blij dat hij zo heerlijk tevreden en geconsenteerd zijn dvd tig keer kan bekijken. Wij worden er soms gek van, dat we soms wat anders proberen maar dan is het alleen maar trein trein trein!!!

Hij slaapt weer heerlijk s'middags. Ik lig naast hem op de bank als hij wakker word, ik doe alsof ik slaap. Ik zie hem zoeken en het moment dat hij mij ziet liggen, zie ik aan hem dat het goed is. Hij zegt niks tegen mij omdat hij denkt dat ik slaap, maar pakt zijn knuffel en begint heerlijk te kletsen. Hij heeft deze van zijn 2 vriendjes gekregen en die komen vaak voor in zijn verhaal. Ik geniet! Na een tijdje is hij het zat dat hij nog in zijn bedje ligt en begint heel hard aan de tralies te trekken en hij springt er ook nog bij. Dit ziet er zo grappig uit, dat ik in de lach schiet. Hij kijkt mij aan met een grote big smile, ik vraag of hij er uit wil en hij zegt volmondig JA!! Dit zijn de moment waar ik zo van geniet, heerlijk ventje ben je ook!!

Ik krijg een telefoontje van mijn collega, ze heeft wat leuks te vertellen zegt ze. We mogen een weekje naar Texel op de kosten van mijn werk en collega's! Ik ben sprakeloos, en weet niet goed wat ik moet zeggen. We baalde een beetje dat we ook dit jaar niet op vakantie konden, en natuurlijk heb je dat over voor je kind. Maar toch, we waren er wel aan toe. En na deze chemo's helemaal! En nu word dit ons aangeboden, super!!

Opa loe en oma assie komen op bezoek, hij geniet van hun aandacht en van de treinen die ze hebben meegebracht. De middag verloopt prima en als ik rond etenstijd vraag of Joris mee mag met ons eten in het Ronald Mac Donald huis, kan dit! Joris eet wonderbaarlijk goed en heeft niks geen last van misselijkheid, hij slikt wel een keer als ons eten op tafel komt. Op de 1 of andere manier kan hij de geur niet verdragen, hij wil zelf alleen maar potjes. En als hij dit wel wil eten vind ik het prima.

Joris is wel erg moe en hij hangt op het laats op de tafel, tijd om terug te gaan. Flesje, medicijnen en naar bed. We blijven altijd even op de gang wachten of hij gaat slapen, als ik na 10 minuten ga kijken ligt hij te slapen maar heeft hij zelf zijn knuffel aangezet deze zingt het liedje van little star. Ik zet hem uit en Joris draaid zich gelijk om en zegt AAN! Ook nu schiet ik weer in de lach en half slapend moet Joris er zelf ook om lachen. Ik geef aan dat het nu tijd is om te slapen zonder muziekje en gelukkig is meneertje het hier mee eens.

Ondanks alles heb ik genoten van vandaag en van Joris, ik beleef alles nu veel intensiever de rot momenten maar ook de mooie momenten....

2 opmerkingen:

  1. Wederom veel respect voor jullie, meer kan ik niet zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte voor deze moeilijke bijzondere tijd. Probeer te genieten van elkaar zover als dat gaat natuurlijk. En wat een geweldig LIEF aanbod van je collega's om jullie nog even lekker op vakantie te sturen. Geniet hiervan met z'n drietjes!!

    BeantwoordenVerwijderen